ЗОЛОТІ ПРАВИЛА
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
1. Бути особистістю, до якої діти тягнутимуться.
2. Вчитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3. У вчителя не має бути „любимчиків”, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найсокровеннішим.
4. Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.
5. Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.
6. Вчителю слід завжди бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
7. Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
8. Завдання вчителя, як особистості: „знайди себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
9. Учитель повинен володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
10. Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.
11. Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.
12. Вчителю слід дорожити довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
13. Вчителю необхідно виховувати у дітях самодисципліну. Разом з батьками слід добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі – це їхня найважливіша робота.
*****
Що варто робити для проведення ефективного спілкування з батьками:
Перед початком зборів краще «залишити за дверима» поганий настрій.
Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.
Найприємніший звук для людини — її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.
Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.
Не забудьте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.
Подякуйте всім, хто знайшов час прийти.
Дайте зрозуміти батькам, що Ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.
Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».
Батьки повинні піти зі зборів з відчуттям, що вони можуть допомогти своїй дитині.
Не варто:
Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.
Давати негативну оцінку всьому класу.
Переоцінювати значення окремих предметів.
Обирати для спілкування повчальний тон.
Джерело: http://shkola.net.ua/
Комментариев нет:
Отправить комментарий